Evmanya.com Genel Müdürü Aslı Gökdere MiniMaksi’de
Evmanya.com ekran başına geçince, ev işin alışveriş denince mutlaka tıklanan sitelerden. Evmanya.com Genel Müdürü Aslı Gökdere ile evmanya’nın kuruluş hikayesinden başlayan bir röportaj gerçekleştirdik. “Tamamen ev eşyalarının satışı üzerine kurulmuş bir dikey e-ticaret modeli olan Evmanya.com, “Türkiye’nin ilk ev yaşam, dekorasyon ve alışveriş sitesidir” diyen Gökdere MiniMaksi’ye sonbahar ev trendleriyle de ilgili bilgi verdi.
Aslı Hanım siz bir girişimcisiniz, evmanya.com’un da kurucususunuz. Evmanya’yı kurmaya ne zaman karar verdiniz, nasıl, ne kadarlık bir süreçten sonra kuruldu Evmanya.com?
İnternet sektörüne ilk adımımı 2004 yılında attım. O yıllarda sektör Türkiye’de yeni yeni gelişmeye başlamıştı… İnternet kullanımlarının artışına bağlı olarak e-ticaret de bir gelişme içindeydi ve benim de ilgimi çekiyordu… Sektörle ilgili gelişmeleri ve e-ticareti yakından takip ettiğim bir kariyerim ve girişimci bir ruhum olduğu için de mutlaka e-ticarette kendime özel bir şeyler yapacaktım… Bu enerji ile Türkiye’nin ilk “Ev Yaşam, Dekorasyon ve Alışveriş” sitesini kurmaya karar verdim.
Dekorasyon konusu hep ilgimi çekmişti, 2000’li yıllardan beri her ay Türkiye’de basılan tüm dekorasyon dergilerini arşivliyordum ve halen arşivlemeye devam ediyorum. Dekorasyonla ilgili tüm yurt dışı fuarları ve benzer oluşumları çok yakından takip ediyorum… Özetle, dekorasyon ve hizmet verdiğimiz ev eşyaları konusunda kendimi yetiştirmeye devam ediyorum. Evmanya böyle bir süreç sonrası kuruldu ve şu anda DOL (Doğan Online) bünyesinde Türkiye’nin dört bir tarafına online olarak hizmet veriyor.
Bize evmanya.com’u anlatır mısınız? Evmanya.com’u diğer e-ticaret sitelerinden ayıran en önemli fark nedir?
Tamamen ev eşyalarının satışı üzerine kurulmuş bir dikey e-ticaret modeli olan Evmanya.com, “Türkiye’nin ilk ev yaşam, dekorasyon ve alışveriş sitesidir”… Biz kendimizi “Ev Tutkunlarının Resmi Tedarikçisi” olarak tanımlıyoruz. Çünkü evine düşkün herkes için Evmanya’da; mobilyalar, dekoratif aksesuarlar, ev tekstiline dair herşey, binbir çeşit küçük ev aleti, mutfak gereçleri, beyaz eşya, halı gibi evin her odasında ihtiyaç duyulan çok sayıda ürünü, binlerce alternatif ve fiyat avantajlarıyla bulmak mümkün…
Evmanya.com’u “ilk ve farklı” yapan ise; alışveriş odağının yanında ev dekorasyon trendleri ve fikirlerini birarada toplayan blog ve e-dergi gibi iki önemli kanala sahip olmasıdır…
Ev dekorasyonuna dair dünyadan farklı örnekler sergileyen ve trendlerden haberdar eden büyük bir arşive sahibiz. Bu arşiv, okuyucularına ev dekorasyon trendlerinin Türkiye’de de son 3 yılda ne kadar geliştiğini en iyi şekilde ifade ediyor.
Evmanya.com Türkiye’nin ilk “Ev Yaşam, Dekorasyon ve Alışveriş” sitesi. Site sadece satış yapmıyor, birçok dekorasyon akımı hakkında bilgi sahibi de yapıyor…
Evet, Evmanya.com olarak sadece satış yapmıyoruz. Blog ve e-dergimiz ile dekorasyon alanındaki son akımlarla ilgili de üyelerimizi bilgilendiriyoruz. Örnek olarak dekorasyonu etkisi altına alan Cocooning ve re – decoration akımları gibi… Hem bu akımlar hakkında bilgi verip, hem de uygun ürünleri satışa sunuyoruz. Bu konuda üyelerimizden olumlu geri dönüşler ve bolca teşekkür aldığımızı da belirtmek isterim burada…
Evmanya.com Wired’ın Eylül 2012 baskısında “Avrupa’nın En Çok Dikkat Çeken 100 Girişimi” listesinde yer aldı. Bu güzel başarıyla ilgili neler söylemek istersiniz?
Wired gibi sektöre yön veren bir yayında, “Avrupa’nın Dikkat Çeken Girişimleri”nden biri olarak seçilmiş olmamız, gerçekten tüm ekibim için gurur ve motivasyon kaynağı oldu. Bunda ekibimizin ve yatırımcılarımızın desteği büyük… Hedeflerimize ulaşmada bizi, bir adım daha ileriye taşıdığını açıklıkla söyleyebilirim…
Neden Evmanya’dan alışveriş yapalım?
Evmanya.com’dan alışveriş yapmak için çok sayıda neden var. Bunlardan en önemlisi mağaza mağaza dolaşmadan ve yorulmadan hayalinizdeki eve sahip olabilirsiniz. Herkesin zamanı kısıtlı ve alışverişe ayrılan sürelerde gittikçe azalıyor… Evmanya da bu noktada devreye giriyor ve hem zamanı kısıtlı olanlara, hem de büyük şehirlerin dışında yaşayanlara ev dekorasyonu için 35.000’den fazla farklı ürünü tek bir “tık”la sunuyor. Hem de 24 saat açık bir mağaza olarak…
Siz dünyadaki dekorasyon trendlerini ve uluslararası sektörel fuarları takip ediyorsunuz. Türkiye’deki alışveriş koşullarımızı nasıl buluyorsunuz, trend anlamında dünyayla eşit şanslara sahibiz diyebilir miyiz?
Türkiye’de dekorasyon, tasarım dünyası son derece aktif. Sektörün gelişmesi, dünyada olan biteni takip ederek üretmesi zaten trendler açısından bizim ileri bir noktada olduğumuzun işareti. Globalleşmenin en hızlı yaşandığı alan olarak dijital ortamlar ayrıca dikkat çekici bir noktada.
Trendler, online dünyanın sağladığı imkanlar sayesinde herkes tarafından ulaşılabilir. Bizim sektörel açıdan takip ettiğimiz trendleri, tüketici de çok vakit kaybetmeden biz ve bizim gibi, yerli ve yabancı sitelerden izleyebiliyor. Alışveriş koşullarımız, tedarik zinciri de birçok açıdan dünya standartlarının üzerinde. Burada geri kalan tek konu, trendleri oluşturan, takip edilen bir pazar oluşturur hale gelmemiz. Bunun da yakın gelecekte olacağına inanıyorum.
“Cocooning” ve “re – decoration” iki yeni akım. Ev kuşlarına hayli hitap eden trendler. Benim anladığım içinde yaşamaktan mutlu olduğum, düzenleyebildiğim, içinde rahat ettiğim bir ev. Siz neler söylemek istersiniz akımlarla ilgili?
Son dönemde “Evde Sosyalleşmeyi” vurgulayan “Cocooning” (kozaya çekilmek) trendini Evmanya.com olarak gerçekten benimsedik. Bu akım, Faith Popcorn’un 90’lı yıllarda ortaya koyduğu bir fikirden çıkıyor. İşini evden de halledebilen, teknolojiyi çok yoğun kullanan, evine düşkün, işini olduğu kadar sosyal hayatını da eve taşıyan, kozasını daha keyifli hale getiren kişiler bu trendin öncüleri. Beraberinde re-decoration da geliyor. Ufak dokunuşlarla, çok büyük bütçeler harcamadan evlere yenilikler katmayı, sürekli değişim yaratmayı anlatıyor. Bizim hedef kitlemizin çoğunluğunun bu trendlerin uygulayıcıları olduğunu düşünüyoruz.
Evmanya sadece satış yapmıyor, bir blogu ve de e-dergisi var. Kısacası dekorasyondan hoşlananlar için tam teçhizatlı:) Sizin için blogun ve e-derginin amacı nedir, ilgi nasıl?
Evle ilgili ürünleri sunmak yanında dekorasyon konusunda fikirler veren bir misyonumuz da var bizim… Bunu da e-dergi ve blogla pekiştiriyoruz. Dergimizin 200 binden fazla düzenli takipçisi var, bu da bizim e-ticaret yanında dekorasyon takipçilerine yönelik yayıncı kimliğimizi ortaya çıkartıyor.
Sitedeki ürünler nasıl seçiliyor, merak ettiğim konulardan biri bu.
Deneyimli bir satınalma ve pazarlama ekibimiz var. Tüketicimizin beklentileri ve ev eşyası dinamikleri bizim için yol gösterici. Ev eşyası alışverişinde mevsimsel faktörler şaşırtıcı derece etkili oluyor. Örneğin bahar aylarında yeni evler kuruluyor, yaza doğru yazlık alışverişleri, okul açılmadan önce öğrenci odaları… Özel günlerde hediyelik olabilecek ürünler… Ve tabii ki özellikle dekorasyon ürünlerinde genel trendler yol gösterici.
Önümüzde sonbahar var. Diyelim evimizi küçük dokunuşlarla yenilemek istiyoruz. Bize bu sonbahar için önerileriniz nelerdir?
Öncüsü olduğumuz re – decoration akımından yola çıkarak cevaplamaya çalışacağım bu sorunuzu… Sonbahar bir anda gelir ve günlerin kısalması insanları karamsarlığa itebilir. Sonbahar ve kışın eve ışıltı vermek için, aydınlık, ince çizgileri olan İskandinav mobilyaları önerebiliriz. Retro tasarımlı açık renk bir tek koltuk olabilir bu. Üzerine pamuklu bir battaniye ve patchwork renkli bir kırlent ile her ortama keyif katabilirsiniz. Sonbahar renklerinde kokulu mumlar da özellikle Sonbahar akşamlarında tercih edilebilir. Çocuk odaları için şimdilerde çok renkli desenli duvar kağıtları var, eğlenceli aksesuarlar ile tamamlayabilirsiniz…
Evmanya’nın sosyal medyayla arası nasıl?
Dijital dünyada olup da sosyal medyada varlık göstermemek kabul edilemez. Facebook, Twitter ve Pinterest hesaplarımızı takipçilerimizle etkileşimde kullanıyoruz. Önümüzdeki dönemde çok daha aktif bir sosyal medya kullanımı için çalışmalarımız devam ediyor…
www.evmanya.com
dergi.evmanya.com
www.twitter.com/evmanya
www.facebook.com/evmanya
www.pinterest.com/evmanya
Yorumlar